آموزش آردوینو قسمت ششم ال سی دی ها ، برنامه نویسی ال سی دی کاراکتری

آموزش آردوینو قسمت ششم ال سی دی ها ، برنامه نویسی ال سی دی کاراکتری,وارد دنیایی جدید و زیبا شو و از تکنولوژی لذت ببر.



آموزش آردوینو قسمت ششم ال سی دی ها ، برنامه نویسی ال سی دی کاراکتری

در قسمت قبل در مورد کیپد با یکدیگر صحبت کردیم برای زیباتر سازی پروژه مان نیاز است که یک ال سی دی برای نشان دادن خروجی برنامه وجود داشته باشد پس به سراغ معرفی دو نوع ال سی دی و با آن‌ها برنامه‌نویسی می‌کنیم

یک ال سی دی کاراکتری این نوع ال سی دی دارای تعدادی کاراکتر است که می توان این کاراکترها را به عدد یا حروف دلخواهمان تغییر دهیم یکی از معروف ترین انواع آن ۱۶ در دو است.کتابخانه مورد نیاز برای این ال سی دی   است که در خود برنامه آردوینو وجود دارد.

دو ال سی دی نوکیا ۵۱۱۰ lcd مزیت های بیشتری نسبت به ال سی دی قبل دارد زیرا که می توان با آن انواع اشکال و تصاویر را نیز نشان داداین ال سی دی دو کتابخانه دارد کتابخانه برای کشیدن اشکال و کتابخانه دیگر برای نوشتن اسم کتابخانه ها فلان و فلان استحال به سراغ ساخت مدار این ال‌سی‌دی می‌رویم مدار ال سی دی کاراکتری به شکل زیر خواهد بود.

و مدار ال سی دی نوکیا به شکل زیر است.

 

ادامه مطلب

چهار شنبه 25 ارديبهشت 139821:8محمد حسین حقیقی
آموزش آردوینو قسمت پنجم کیپد

امیدوارم که تاکنون آموزش های ما را خوانده باشید و از برنامه نویسی آردوینو لذت برده باشید. در ۴ آموزش قبل به دستورات اصلی نرم افزار آردوینو پرداختیم.حال می خواهیم کمی به کتابخانه ها ی دیگر برای آردوینو بپردازیم . قطعه ای که در این آموزش با آن کار خواهیم کرد کی پد نام دارد.این قطعه انواع متفاوتی دارد که بهتر است شما نوع ۴ در ۴ آن را تهیه کنید بعضی از آنها بر روی یک برد نصب شدند و برخی دیگر این گونه نیستند شکل برخی از کی پد ها را در زیر می بینید.

 

 

 

 

ادامه مطلب

جمعه 13 ارديبهشت 139816:23محمد حسین حقیقی
آخرین مطالب