مجله الکترونیکی دوستان

مجله الکترونیکی دوستان,وارد دنیایی جدید و زیبا شو و از تکنولوژی لذت ببر.



یک کانال خفن

سلام

امیدوارم که سالم و سرحال باشید.

امروز می خوام یه کانال باحال در زمینه کامپیوتر و الکترونیک و فیزیک بهتون معرفی کنم.

امیدوارم که خوشتون بیاد.

https://t.me/eseyelectronic

سه شنبه 20 مهر 139914:59محمد حسین حقیقی
آموزش آردوینو قسمت نهم DHT11 و DHT22

با سلام و روز به خیر خدمت همه ی علاقه مندان الکترونیک

در این قسمت می خواهیم به دو سنسور دما و رطوبت بپردازیم که می تواند در بسیاری از پروژه ها استفاده داشته باشد پس با ما همراه باشید.

ادامه مطلب

پنج شنبه 9 خرداد 139813:20محمد حسین حقیقی
آموزش آردوینو قسمت هشتم توابع پر کاربرد

در این قسمت می خواهیم کمی با توابع ریاضی در آردوینو آشنا شویم تا بتوانیم کار هایمان را راحت تر انجام دهیم و خطوط کم تری برای برنامه مان صرف کنیم.نیازی به حفظ کامل و دقیق این دستور ها نیست اما بهتر است آن ها را گوشه ذهنمان نگه داریم.

ادامه مطلب

سه شنبه 7 خرداد 139812:21محمد حسین حقیقی
آموزش آردوینو قسمت هفتم برنامه نویسی ال سی دی نوکیا 5110

در آموزش قبل به برنامه نویسی ال سی دی کاراکتری پرداختیم.حال می خواهیم به برنامه نویسی ال سی دی نوکیا 5110 بپردازیم پس به سراغ اصل مطلب می رویم.

ادامه مطلب

یک شنبه 5 خرداد 139814:57محمد حسین حقیقی

سلام

چهار شنبه 1 خرداد 139814:40محمد حسین حقیقی
آموزش آردوینو قسمت ششم ال سی دی ها ، برنامه نویسی ال سی دی کاراکتری

در قسمت قبل در مورد کیپد با یکدیگر صحبت کردیم برای زیباتر سازی پروژه مان نیاز است که یک ال سی دی برای نشان دادن خروجی برنامه وجود داشته باشد پس به سراغ معرفی دو نوع ال سی دی و با آن‌ها برنامه‌نویسی می‌کنیم

یک ال سی دی کاراکتری این نوع ال سی دی دارای تعدادی کاراکتر است که می توان این کاراکترها را به عدد یا حروف دلخواهمان تغییر دهیم یکی از معروف ترین انواع آن ۱۶ در دو است.کتابخانه مورد نیاز برای این ال سی دی   است که در خود برنامه آردوینو وجود دارد.

دو ال سی دی نوکیا ۵۱۱۰ lcd مزیت های بیشتری نسبت به ال سی دی قبل دارد زیرا که می توان با آن انواع اشکال و تصاویر را نیز نشان داداین ال سی دی دو کتابخانه دارد کتابخانه برای کشیدن اشکال و کتابخانه دیگر برای نوشتن اسم کتابخانه ها فلان و فلان استحال به سراغ ساخت مدار این ال‌سی‌دی می‌رویم مدار ال سی دی کاراکتری به شکل زیر خواهد بود.

و مدار ال سی دی نوکیا به شکل زیر است.

 

ادامه مطلب

چهار شنبه 25 ارديبهشت 139821:8محمد حسین حقیقی
آموزش آردوینو قسمت پنجم کیپد

امیدوارم که تاکنون آموزش های ما را خوانده باشید و از برنامه نویسی آردوینو لذت برده باشید. در ۴ آموزش قبل به دستورات اصلی نرم افزار آردوینو پرداختیم.حال می خواهیم کمی به کتابخانه ها ی دیگر برای آردوینو بپردازیم . قطعه ای که در این آموزش با آن کار خواهیم کرد کی پد نام دارد.این قطعه انواع متفاوتی دارد که بهتر است شما نوع ۴ در ۴ آن را تهیه کنید بعضی از آنها بر روی یک برد نصب شدند و برخی دیگر این گونه نیستند شکل برخی از کی پد ها را در زیر می بینید.

 

 

 

 

ادامه مطلب

جمعه 13 ارديبهشت 139816:23محمد حسین حقیقی
بازر چیست و چه توانایی هایی دارد؟

تا حالا به صدای بیبی که در ابتدای روشن کردن کامپیوترتان می آید دقت کرده اید؟ این صدا صدای بازر است.بازر یک قطعه الکترونیکی است که توانایی تولید انواع صدا را دارد

بازر دو نوع دارد نوع اول نوعی است که در آن فقط می‌توان صدای بیب بیب تولید کرد.نوع دوم نوعی است که می توان با دادن سیگنال های مختلف به آن صدا های مختلفی را نیز از آن شنید.این نوع بازر کاربرد های بیشتری دارد به طور مثال شما میتوانید با این بازی برای خود یک پیانو بسازید یا آن را به آردوینو وصل کرده و با آن آهنگ بنوازید.در این آموزش ما این دو پروژه را انجام خواهیم داد

ادامه مطلب

دو شنبه 27 اسفند 139718:26محمد حسین حقیقی
کاربرد چراغ های آردوینو

تا کنون به ال ای دی های روی آردوینو خود دقت کرده اید؟آیا با کاربرد آن ها آشنا هستید؟اگر پاسخ شما منفی ست حتما این مقاله را مطالعه کنید.

ادامه مطلب

پنج شنبه 16 اسفند 139715:0محمد حسین حقیقی
آموزش جذاب پایگیم قسمت دوم

 در آموزش قبلی تنظیمات مربوط به صفحه را با یکدیگر یاد گرفتیم . حال می‌خواهیم به سراغ دستورات  کشیدن اشکال خط و نقطه برویم.

1_ دستور کشیدن نقطه: طبق صفحه ای که انتخاب کردیم دستور set_at را می نویسیم یعنی به جای wn  هر متغیری که برای صفحه مان انتخاب کردیم را می گذاریم.

((wn.set_at((x,y),(r,g,b

2_ دستور کشیدن دایره:می توانیم از دستور pygame.draw.circleاستفاده کنیم  متغیر اول درون پرانتز رو به روی آن اسم صفحه متغیر دوم ان رنگ دایره متغیر سوم تا پلی شامل ایکس و ایگرگ مرکز دایره متغیر چهارم شعاع دایره متغیر پنجم ضخامت دایره است.این متغیر به صورت معمول صفر یعنی دایره تو پر است در صورتی که برای این متغیر شما اعداد دیگری تعیین کنید ضخامت دایره تغییر خواهد کرد و دیگر تو پر نخواهد بود.

     ( pygame.draw.circle(wn, (r,g,b) , (x,y) , rr , z

نام متغیر ها
اسم متغیر مربوط به:
wn اسم صفحه
x مختصات طولی مرکز دایره
y مختصات عرضی مرکز دایره
r عددی از 0 تا 255 مربوط به مشخصه ی قرمز
g عددی از 0 تا 255 مربوط به مشخصه ی سبز
b عددی از 0 تا 255 مربوط به مشخصه ی آبی
rr شعاع دایره
z ضخامت دایره که به صورت پییش فرض 0 است یعنی دایره توپر است.


3_ دستور کشیدن مستطیل:برای این کار از دستور draw.rect استفاده می کنیم.متغیر اول اسم صفحه متغیر دوم رنگ مستطیل، متغیر سوم مختصات نقطه سمت چپ بالا و متغیر چهارم طول و عرض و متغیر پنجم ضخامت است.

( pygame.draw.rect(wn , ( r , g , b ) , ( x , y , w , h ) , z

4_دستور کشیدن خط:برای کشیدن خط نیز از دستور زیر استفاده می کنیم.

( pygame.draw.line(wn, (r,g,b) , (x1,y1) , (x2,y2) , z

5_دستور کشیدن بیضی:

(pygame.draw.arc(wn,(r,g,b),(x,y,w,h),0,360,z

حال می خواهیم با دستوراتی که یاد گرفتیم کمی در صفحه پایگیم نقاشی کنیم.

ادامه مطلب

دو شنبه 22 بهمن 139714:44محمد حسین حقیقی
آخرین مطالب
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد